සුදු නෙළුම â€à¶šà· සොරබොර à·€à·à·€à·š මල් සුවඳ දුන් මහියංගණේ පුන් à¶´à·à¶ºà¶¯à· à¶´à·à·…ොස්වකේ මල් නෙළ෠විකුණූ පන්සලේ à·€à·à·€à¶§ කළුවර ය෠වුන෠සංසà·à¶» දුක බ෠වුනà·...// නෙළූ මල් à¶§à·’à¶š ඉහිරුන෠එහ෠ඉවුරට à¶´à·à·€à·”න෠සුදු නෙළුම à¶šà·... සිහින් සිරිපොද වෑහුන෠ඉවුර දෙකොපුල සේදුන෠සුද නෙළුම් මල දෑස පියවී මෙහ෠ඉවුරට à¶´à·à·€à·”න෠"à¶šà¶½à·à·€, à¶šà¶½à·à·€ උදෙසà·à¶º" යන සම්ප්â€à¶»à¶¯à·à¶ºà·’à¶š මà¶à¶º ඉවà¶à·Š වී "à¶šà¶½à·à·€, සමà·à¶¢à¶º උදෙසà·à¶º" යන මà·à¶šà·Šà·ƒà·Šà·€à·à¶¯à·“ අදහස් ජනිචවීමà¶à·Š සමඟ කවිය෠ද සමà·à¶¢à¶ºà·š අඳුරු ගුප්චà¶à·à¶±à·Š විනිවිද දà·à¶šà·“මට කවිය උපයà·à¶œà·“ à¶šà¶» à¶œà¶à·Šà¶à·š ය. à¶šà·œà¶à¶»à¶¸à·Š à¶…à¶à·Šà¶¯à·à¶šà·“ම් à¶½à·à¶¶à·”à¶« ද ඒව෠නවමු ආකà·à¶»à¶ºà·™à¶±à·Š à¶·à·à·€à·à¶à·Šà¶¸à¶š à·„à·à¶Ÿà·“ම් උද්දීපනය කරමින් ගීà¶à¶ºà¶šà¶§ එය à¶šà·à¶§à·’ à¶šà·… à·„à·à¶šà·Šà¶šà·š à·ƒà·à¶¶à·‘ කවියෙකුට පමණි. à¶»à¶à·Šà¶± à·à·Šâ€à¶»à·“ විජේසිංහ සූරීන් විසින් රචිච‘සුදු නෙළුම à¶šà·â€˜ ගීà¶à¶º සංගීà¶à·€à¶à·Š කොට à¶œà·à¶ºà¶±à· කරනු ලබන්නේ අසහà·à¶º à¶šà·žà·à¶½à·Šâ€à¶ºà¶ºà¶ºà¶šà·’න් යුà¶à·” වූ à¶´à¶«à·Šà¶©à·’à¶à·Š ඩබ්ලියු.à¶©à·“.අමරදේව සූරීන් විසිනි. à¶»à¶à·Šà¶± à·à·Šâ€à¶»à·“ විජේසිංහ සූරීන් මෙම ගීà¶à¶º රචන෠කරනු ලබන්නේ à¶à¶¸à· à¶»à·à¶¢à¶šà·à¶»à·“ කරන සමයේ සිදු වූ à¶‘à¶šà·Šà¶à¶»à· ඛේදනීය à¶…à¶à·Šà¶¯à·à¶šà·“මක් à¶´à·à¶¯à¶š à¶šà¶» ගනිමිනි. එනම් මෙම ගීà¶à¶º සඳහ෠වස්à¶à·” විෂය වී ඇà¶à·Šà¶à·š, à¶‘à¶à·”ම෠වසර ගණනà·à·€à¶šà¶§ පෙර à·€à·à·€à·Š à¶¶à·à¶³à·’ à¶»à·à¶¢à·Šâ€à¶ºà¶ºà·šÂ à¶‘à¶šà·Šà¶à¶»à· දුෂ්කර à¶´à·à·ƒà¶½à¶š සේවය කරද්දී මුහුණ à¶´à·‘ à¶šà¶«à¶œà·à¶§à·”දà·à¶ºà¶š සිදුවීමකි. à¶à¶¸à· ඉගà·à¶±à·Šà·€à·– පන්à¶à·’යේ දà·à¶»à·’යක් à¶´à·à·ƒà·à¶½à·Š නොපà·à¶¸à·’ණීම à¶´à·’à·…à·’à¶¶à¶³ විපරම් à¶šà·… à¶¶à·à¶½à·– ඔහුට දà·à¶±à¶œà¶±à·Šà¶±à¶§ à¶½à·à¶¶à·”à¶«à·š හද කම්ප෠කරවන ආරංචියකි. එනම් ගමේ à·€à·à·€à·š මල් නෙළීමට ගිය දà·à¶»à·’ය à¶‘à·„à·’ ගිලී මිය ගිය à¶¶à·€ යි. මේ කම්ප෠සහගචසිදුවීම à¶·à·à·€à·à¶à·Šà¶¸à¶š à·„à·à¶Ÿà·“ම් ජනිචකරමින් කවියට නග෠ඇà¶à·’ ආකà·à¶»à¶º à¶…à¶à·’à·à¶º අපූර්ව ය. සුදු නෙළුම â€à¶šà· සොරබොර à·€à·à·€à·š මල් සුවඳ දුන් මහියංගණේ පුන් à¶´à·à¶ºà¶¯à· à¶´à·à·…ොස්වකේ මල් නෙල෠විකුණූ පන්සලේ à¶´à·à¶º දවස à·…à¶Ÿ නිස෠දà·à¶»à·’ය මල් වෙනදà·à¶§ වඩ෠නෙළà·à¶œà¶ යුà¶à·” යà·à¶ºà·’ කල්පන෠කළ෠ය. ඇය වෙනදට කලින් වේලà·à·ƒà¶±à·’න්ම à¶´à·à·ƒà·à¶½à·Š ඇඳුමවà¶à·Š මà·à¶»à·” නොකර à·€à·à·€à¶§ ගිය෠ය. නමුà¶à·Š අද සුදු නෙළුම à¶±à·à¶. මෙහිදී කවිය෠‘සුදු නෙළුම‘ ලෙස ව්â€à¶ºà¶‚à¶œà·à¶»à·Šà¶®à·€à¶à·Š à¶šà¶» ඇà¶à·Šà¶à·š දà·à¶»à·’යයි. නෙළුම් මල යනු පවිà¶à·Šâ€à¶»à¶à·Šà·€à¶ºà·š සංකේà¶à¶ºà¶šà·’. එනම් මෙම දà·à¶»à·’යගේ සිà¶à·”විලි ද අව්â€à¶ºà·à¶¢ ය. පවිà¶à·Šâ€à¶» ය. දරිද්â€à¶»à¶à·à·€à¶ºà·™à¶±à·Š පීඩ෠විඳින à¶à¶¸ දෙමව්පියන්ට à¶à·€à¶à·Š පීඩ෠දෙන දà·à¶»à·’යක් වීමට ඇයට වුවමන෠නොවෙයි. ඇය මල් කඩ෠විකුණ෠à¶à¶¸à¶±à·Šà¶œà·š à¶´à·à·ƒà¶½à·Š උපකරණ සේම à¶à¶¸ පවුලට ද à¶…à·€à·à·Šâ€à¶º ද්â€à¶»à·€à·Šâ€à¶º අරන් දීමට à¶šà·Šâ€à¶»à·’ය෠කරන්නේ à¶’ නිසà·à¶º. à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º à¶½à·à¶¶à·’ය යුà¶à·” වයසේ සිටින අවුරුදු එකොළහක් පමණ වන දà·à¶»à·’ය පවුලේ à¶¶à¶» කරට à¶œà·à¶±à·“ම à¶šà·™à¶à¶»à¶¸à·Š ඛේදනීය ද ? සමà·à¶±à·à¶à·Šà¶¸à¶à·à·€à¶º à¶œà·à¶± වේදිකà·à·€à¶½ à¶šà¶à· කරන ධනවà·à¶¯à·“න් නිසà·à¶¸ අසමà·à¶±à·à¶à·Šà¶¸à¶à·à·€à¶º ඇà¶à·’ වූ à¶¶à·€ නොරහසකි.    වà·à·€à¶§ කළුවර ය෠වුන෠සංසà·à¶» දුක බ෠වුන෠   රà·à¶à·Šâ€à¶»à·’ය උද෠විය. දà·à¶»à·’ය à¶à·€à¶¸à¶à·Š ගෙදර à¶±à·à·€à·š මන්දà·à¶ºà·’ බලන්නට පිය෠අසල්වà·à·ƒà·“න් සමඟ à·€à·à·€à¶§ ගියේය. නමුà¶à·Š දà·à¶»à·’ය à¶‘à·„à·’ à¶±à·à¶. සමස්ථයක් ලෙස රටක à¶´à·Šâ€à¶»à·à·Šà¶± à¶à·’බුණ ද ,එයින් ද පීඩ෠විඳින්නේ දුප්පà¶à· ය. ධනවà·à¶¯à·“න් à¶´à·Šâ€à¶»à·“à¶à·’මà¶à·Šà·€ à¶šà·à¶½à¶º ගචකරයි. එය සංසà·à¶» à¶ à¶šà·Šâ€à¶»à¶ºà·š à·„à·šà¶à·”ඵලවà·à¶¯à·“ à·€ සිදු වූවක් à¶¶à·€ කවිය෠දක්වයි. සංසà·à¶»à¶ºà·š කරන ලද පව් දුප්පà¶à·Š වී හ෠ගෙව෠දà·à¶¸à·“මට සිදු වන à¶¶à·€ කවිය෠විà·à¶¯ à¶šà¶» ඇà¶à·Šà¶à·š සහෘදය෠à¶à·”à·… කම්පà·à·€ ඇà¶à·’ කරමිනි.    නෙළූ මල් à¶§à·’à¶š ඉහිරුන෠එහ෠ඉවුරට ප෠වුන෠   අප à¶šà· à·„à¶§ වූවà¶à·Š à¶»à·à¶œà·™à¶± ආ ආයුෂ à¶´à·Šâ€à¶»à¶¸à·à¶«à¶ºà¶šà·Š ඇà¶. දà·à¶»à·’යගේ ආයුෂ අවසන් විය. à¶½à·à¶¶à·’ය යුà¶à·” අවම වරප්â€à¶»à·ƒà·à¶¯ පව෠නොලබන දරු දà·à¶»à·’යන් සිටින à¶¶à·€ අසන්නට à¶½à·à¶¶à·“ම පව෠ඛේදයකි. බොහ෠බලà·à¶´à·œà¶»à·œà¶à·Šà¶à·” ඇයට නොà¶à·’බෙන්නට ඇà¶. à¶´à·à·ƒà¶½à¶§ à¶…à·€à·à·Šâ€à¶º à¶´à·œà¶à¶šà·Š, à¶´à·à¶±à·Šà·ƒà¶½à¶šà·Š ලබ෠ගà·à¶±à·“ම , කෑමට රස ආහà·à¶»à¶ºà¶šà·Š à¶œà·à¶±à·“ම à·€à·à¶±à·’ අහිංසක ආසà·à·€à¶½à·Š ඇයට à¶à·’බෙන්නට ඇà¶. නමුà¶à·Š මà·à¶»à¶ºà· ඇය බිලිගෙන ඇà¶. නෙළුෑ මල් à¶§à·’à¶š විසිර ගියේ ය. ඇගේ à¶¶à¶½à·à¶´à·œà¶»à·œà¶à·Šà¶à·” ද එසේ විය. ඇගේ දේහය එහ෠ඉවුරට ප෠විය.    සිහින් සිරිපොද වෑහුන෠ඉවුර දෙකොපුල සේදුන෠සුද නෙළුම් මල දෑස පියවී මෙහ෠ඉවුරට ප෠වුන෠පà·à¶±à·Šà¶¯à¶» යà·à¶¸à¶º උද෠විය. සෑම දරුවෙකුගේම à·€à·à¶œà·š ඇයගේ ද හම à·…à¶´à¶§à·’ ය. à·…à¶´à¶§à·’ දෙකොපුල à·€à·à·€à·Š ජලයෙන් à¶à·™à¶¸à·“ අවසන් ය. සුදු නෙළුම් මල එනම් දà·à¶»à·’ය “දෑස පිය වී“ මෙහ෠ඉවුරට à¶´à·à¶¸à·’à¶« ඇà¶. නමුදු ගිය දà·à¶»à·’ය නොව ඇගේ නිසල දේහය පමණි. à¶‘à¶šà·Š à¶…à¶à¶š නෙල෠ගà¶à·Š මලක් ද සමඟ ඇගේ දේහය මෙහ෠ඉවුරට à¶´à·à¶¸à·’ණියේ ඇය මිය ගිය ද à¶à·€à¶à·Š සහසක් වූ දරුවන් à·ƒà¶à·”à·€ නෙළුම් මල් මෙන් පවිà¶à·Šâ€à¶» à¶¶à¶½à·à¶´à·œà¶»à·œà¶à·Šà¶à·”, à·„à·“à¶±, ආසà·à·€à¶½à·Š ඇà¶à·’ à¶¶à·€ à·„à·à¶Ÿà·€à·“මට මෙනි. සමà·à¶¢, ආර්ථික විෂමà¶à· සමඟ දරුවන් සියල්ල à¶‘à¶š සමà·à¶± යà·à¶ºà·’ à¶´à·à·€à·ƒà·”à·€ ද, සමà·à¶± අයිà¶à·’à·€à·à·ƒà·’කම් සියල්ලන්ට ඇà¶à·’ à¶¶à·€ à¶´à·à·€à·ƒà·”à·€ ද, එය වචනà·à¶»à·Šà¶® පමණක්ම වන à¶¶à·€ මෙවà·à¶±à·’ නිදසුන්වලින් මොනවට à¶´à·à·„à·à¶¯à·’ලි වේ. සමස්à¶à¶ºà¶šà·Š ලෙස à¶œà¶à·Š à¶šà·… සහෘදය෠කම්පනයට à¶´à¶à·Š කිරීමට à¶à¶»à¶¸à·Š à¶·à·à·€à·à¶à·Šà¶¸à¶š à·„à·à¶Ÿà·”ම් ජනිචකරවීමට මෙන්ම සමà·à¶¢à¶ºà·š à¶‘à¶šà·Š à¶´à·à¶à·’à¶šà¶©à¶šà·Š සූක්ෂමව විවරණය කිරීමට ද සමà¶à·Š වූ අගන෠නිර්මà·à¶«à¶ºà¶šà·Š ලෙස මෙම ගීà¶à¶º අගයනු වටී.
NEWS