නිවන් දුටු හිමි රුවන් පිළිරුව පමණි අද මට à·à·šà·‚ වූයේ හිමි දෙසූ à¶¶à¶« අස෠ඇà¶à·’ මුදු ඇසූයේ හිමිගෙ හඬින් නොව අනේපිඬු සිටු à¶´à·”à¶à·”à¶§ මෙන් අනේ හිමියනි මටද දà·à¶±à·Š දෙස෠වදà·à·„à¶½ මà·à¶±à·€à·’ බුදුබණ මහ෠කරුණà·à·€à·™à¶±à·Š මහ෠කරුණà·à·€à·™à¶±à·Š ගලක් වී නම් මමà¶à·Š ඉවසමි යකුළු à¶´à·„à¶» ද à¶šà·à¶´à·“ වෙන් වෙන ඔබේ පිළිරුව නිම කරන්නට à¶šà¶½à·à¶šà¶»à·”වකු à¶…à¶à·’න් à¶½à·à¶¶à·™à¶±à· එයින් හිමි හුරු කළ෠වූ à·à·à¶±à·Šà¶à·’ය මට à¶½à·à¶¶à·šà·€à· මහ෠කරුණà·à·€à·™à¶±à·Š මහ෠කරුණà·à·€à·™à¶±à·Š මලක් වන්නට නොහà·à¶š හිමියනි මිනිස් à¶¶à·€ à¶½à·à¶¶ සිටින ම෠හට මලක් අද ඔබ දෙප෠පà·à¶¸à·”à¶½ විඳින සිහිලස නොමà·à¶ ම෠හට මලක් වූ ද෠මගේ ජීවය ඔබේ à¶´à·à¶¸à·”à¶½ පරවුණà·à·€à·š නිවන් දුටු හිමි රුවන් පිළිරුව පමණි අද මට à·à·šà·‚ වූයේ හිමි දෙසූ à¶¶à¶« අස෠ඇà¶à·’ මුදු ඇසූයේ හිමිගෙ හඬින් නොව අනේපිඬු සිටු à¶´à·”à¶à·”à¶§ මෙන් අනේ හිමියනි මට ද දà·à¶±à·Š දෙස෠වදà·à·„à¶½ මà·à¶±à·€à·’ බුදුබණ මහ෠කරුණà·à·€à·™à¶±à·Š මහ෠කරුණà·à·€à·™à¶±à·Š à¶œà·à¶ºà¶±à¶º : වික්ටර් à¶»à¶à·Šà¶±à·à¶ºà¶š ගී පද : à¶´à·Šâ€à¶»à·šà¶¸à¶šà·“ර්à¶à·’ ද අල්විස් සංගීà¶à¶º : වික්ටර් à¶»à¶à·Šà¶±à·à¶ºà¶š බෞද්ධ දර්à·à¶±à¶ºà¶§ අනුව මිනිසà¶à·Š à¶¶à·€ යනු ඉà¶à·à¶¸ à¶šà¶½à·à¶à·”රකින් à¶…à¶´à¶§ හිමිවන අවස්ථà·à·€à¶šà·’. එයිනුà¶à·Š විකලà·à¶‚à¶œ රහිචමිනිසà¶à·Š à¶¶à·€ à¶½à·à¶¶à·“මට à¶à¶»à¶¸à·Š ඔවුන් à¶šà·™à¶à¶»à¶¸à·Š à¶´à·’à¶‚ à¶šà¶» ඇà¶à·’ ද? එසේම සිà¶, කය, වචනය සංවර කරගà·à¶±à·“මට මඟ පෙන්වන, ඉපිද මà·à¶»à·“, යළි ඉපිද යන මේ දුක් පිරුණු සංසà·à¶»à¶º කෙළවර à¶šà¶» à¶œà·à¶±à·“මට වරම් හිමිවන බුදු දහම ඇහෙන à¶…à·„à¶± රටේ බෞද්ධයකු වී ඉපදීම à¶…à¶à·’මහà¶à·Š à¶·à·à¶œà·Šâ€à¶ºà¶ºà¶šà·’. මේ ගීà¶à¶º ඇසෙන විට මට සිහිවන්නේ පෙර බුදු දවස බුදුන්ගේ රූපà·à·Šâ€à¶»à·“යට à·€à·à·“කෘචව, බුදුන්ගේ à·à·Šâ€à¶»à·“ මුඛයෙන් වදà·à·…à¶± දහම් හඬට à·€à·à·“කෘචව බුදුන් සරණ යà·à¶¸à¶§ à¶´à·à¶¸à·’à¶«à·’ à¶’ සිව්වනක් පිරිස ය. මෙම ගීà¶à¶ºà¶¯ එබඳු යà·'යි මට à·„à·à¶Ÿà·š. "නිවන් දුටු හිමි රුවන් පිළිරුව පමණි අද මට à·à·šà·‚ වූයේ හිමි දෙසූ à¶¶à¶« අස෠ඇà¶à·’ මුදු ඇසූයේ හිමිගෙ හඬින් නොව අනේපිඬු සිටු à¶´à·”à¶à·”à¶§ මෙන් අනේ හිමියනි මට ද දà·à¶±à·Š දෙස෠වදà·à·„à¶½ මà·à¶±à·€à·’ බුදුබණ මහ෠කරුණà·à·€à·™à¶±à·Š මහ෠කරුණà·à·€à·™à¶±à·Š " මෙම à·ƒà·à¶¯à·à·„à·à·€à¶à·Š à¶´à·’à¶‚à·€à¶à· à¶à¶¸à· ලද à¶‹à¶à·”ම් වූ මිනිසà¶à·Š à¶¶à·€ à¶´à·’à·…à·’à¶¶à¶³ à·ƒà¶à·”à¶§à·” වී පින් à¶»à·à·ƒà·Š à¶šà¶» ඉන් à¶à¶¸ සසර කෙළවර කරගන්නව෠වෙනුවට සිදුකරනු ලබන්නෙ ආà¶à·Šà¶¸ කළකිරීමෙන් පසු à¶à·à·€à·“ම ය. ඔහු යà·à¶¯à·“මක් කරයි. කිසිද෠කිසිවෙකුට කිසිකලෙක සමකළ නොහà·à¶šà·’, නමුà¶à·Š එවන් බුදු කෙනෙකුට ම පමණක් සමකළ à·„à·à¶šà·’ මහ෠කරුණ෠ගුණයක් හිමි බුදු හිමියනි, ඔබගේ à¶’ කරුණ෠ගුණය ම෠වෙචහෙළ෠අනේපිඬු සිටු à¶´à·”à¶à·”à¶§ ඔබවහන්සේ වදà·à·…෠සේම මට ද බුදු වදන් දෙසනු මà·à¶±à·€à·’. බුදු හිමියනි ඔබ දෙසූ à¶¶à¶« මං ඕනෑ à¶à¶»à¶¸à·Š අස෠ඇà¶. නමුà¶à·Š ඔබේ හඬින් මට අසන්නට ඇà¶à·Šà¶±à¶¸à·Š.... අද මට ඉà¶à·’රිව ඇà¶à·Šà¶à·š ඔබ වෙනුවට à¶à¶±à¶± ලද මේ පිළිරුව පමණි. බුදු දහම යමෙක් වටහ෠ගනී ද, එය à¶à·šà¶»à·”ම් ගනී ද, එය බුදුන් දුටුව෠වà·à¶±à·’ ය. එය à¶à·šà¶»à·”ම් නොගà·à¶±à·“මට à¶à¶»à¶¸à·Š කථකය෠පෘà¶à¶œà·Šà¶¢à¶± ය. "ගලක් වී නම් මමà¶à·Š ඉවසමි යකුළු à¶´à·„à¶» ද à¶šà·à¶´à·“ වෙන් වෙන ඔබේ පිළිරුව නිම කරන්නට à¶šà¶½à·à¶šà¶»à·”වකු à¶…à¶à·’න් à¶½à·à¶¶à·™à¶±à· එයින් හිමි හුරු කළ෠වූ à·à·à¶±à·Šà¶à·’ය මට à¶½à·à¶¶à·šà·€à· මහ෠කරුණà·à·€à·™à¶±à·Š මහ෠කරුණà·à·€à·™à¶±à·Š" මං මහ෠ගලක් වුණේ නම් à¶’ වදින රළු කුළුගෙඩි පහරවල් පව෠ම෠හට දරà·à¶œà¶ à·„à·à¶š. ඔබවහන්සේගේ රුව à¶šà·à¶§à¶ºà¶¸à·Š වන à¶à·”රු à¶œà·à¶½à·€à·“ යන à¶´à¶à·”රු පව෠දරà·à¶œà¶ à·„à·à¶šà·’ ය. පසුව එම රුවෙන් à¶‹à¶à·”ර෠ගල෠යන à·à·à¶±à·Šà¶à·’යෙන් à·ƒà·à¶±à·ƒà·™à¶±à·Šà¶±à¶§ මට à·„à·à¶šà·’ ය. "මලක් වන්නට නොහà·à¶š හිමියනි මිනිස් à¶¶à·€ à¶½à·à¶¶ සිටින ම෠හට මලක් අද ඔබ දෙප෠පà·à¶¸à·”à¶½ විඳින සිහිලස නොමà·à¶ ම෠හට මලක් වූ ද෠මගේ ජීවය ඔබේ à¶´à·à¶¸à·”à¶½ පරවුණà·à·€à·š" මිනිස් ආà¶à·Šà¶¸à¶ºà¶šà·Š à¶½à·à¶¶à·”à¶«à·” නිස෠මà·à·„à¶§ ඔබේ à·à·Šâ€à¶»à·“ à¶´à·à¶¯à¶º à¶´à·à¶¸à·”à¶½ නිවී à·ƒà·à¶±à·ƒà·“ පරවී යන්නට à¶à·’à¶¶à·– වරම් අහිමි වී à¶à·’à¶¶à·š. ම෠මලක් වූව෠නම් මීට වඩ෠මට à·ƒà·à¶´à¶šà·’. à·ƒà¶à·”à¶§à¶šà·’. කථකය෠සිà¶à¶±à·Šà¶±à·™ එලෙස ය. යම් දිනෙක ම෠මලක් වුවහොà¶à·Š එදිනට මගේ ජීවය ඔබේ à¶´à·à¶¸à·”à·… à¶´à¶» වී ගියà·à¶¯à·™à¶±à·Š කිය෠කථකය෠ප්â€à¶»à¶šà·à· කරයි. මෙහි අන්à¶à¶»à·Šà¶œà¶ ව්â€à¶ºà¶‚ගයට ම෠බෙහෙවින් ඇලුම් කරමි. ගීà¶à¶ºà·š à¶´à·Šâ€à¶»à¶¶à¶½à¶¸ යෙදුම මෙයà·à¶ºà·’ මට à·„à·à¶Ÿà·š. ධර්මය à¶´à·’à·…à·’à¶¶à¶³ මන෠අවබà·à¶°à¶ºà¶šà·’න් à¶à·œà¶»à·€ බුදු රුවට, බුදු වදනට ඇලී à¶œà·à¶½à·“ à¶´à·à¶¸à·’ණෙන්න෠පව෠අවසන à¶‹à¶à·”ම් වූ නිවන අවබà·à¶° කරගන්නේ ය. එපරිදෙන් මේ කථකය෠ද මලක් වනව෠යà·à¶ºà·’ à¶´à·Šâ€à¶»à¶šà·à· කරන්නෙ ධර්මය වටහ෠ගෙන à¶‹à¶à·”ම් වූ නිවන අවබà·à¶° කරගà¶à·Š දිනක, එනම් එදිනට ඔහුට ඔහුගේ ජීවය සංසà·à¶» ගමන බුදුන් ඉදිරිපිට නවà¶à· දà·à¶¸à·’ය à·„à·à¶š. ම෠මෙය දකින්නෙ යමක් වටහ෠නොගෙන, ඇලීම නිස෠වුවද à¶…à¶´ ඇබ්බà·à·„à·’ වන්නේ, à¶½à·à¶¯à·’ වන්නේ යහපà¶à·Š දෙයකට නම් එයින් à¶…à¶´à¶§ යහපà¶à¶šà·Š මිස අයහපà¶à¶šà·Š සිදු නොවේ යන යථà·à¶»à·Šà¶®à¶º උකහ෠ගචහà·à¶šà·’ නිර්මà·à¶«à¶ºà¶šà·Š ලෙස ය. එය බුද්ධà·à¶½à¶¸à·Šà¶¶à¶±à¶ºà·™à¶±à·Š වර්ණ à¶œà·à¶±à·Šà·€à·“ ඇà¶à·’ නිස෠මෙය බෞද්ධ දර්à·à¶±à¶º අදහන විà·à·Šà·€à·à·ƒ කරන බොහ෠දෙනà·à¶œà·™ සිà¶à·Š à·ƒà¶à¶±à·Š සෞම්â€à¶º ලෙස සන්à¶à¶»à·Šà¶´à¶«à¶º කිරීමට සමà¶à·Š වේ.
NEWS